
Door middel van CFD en dynamische windtunneltesten optimaliseren ingenieurs elke buisvorm om superieure aerodynamische prestaties te leveren.
De winkelwagen is nog leeg
ULTIMATE SPEED
Ontwikkeld en bewezen door de snelste sprinters in het profpeloton, levert de Propel Advanced SL Disc ultieme snelheid door middel van geïntegreerde aerodynamica. Het is ontworpen met Giant's AeroSystem Shaping-technologie, wat betekent dat elke buisvorm en -hoek is geoptimaliseerd voor minimale weerstand. Deze buizen hebben een afgeknotte ellipsvorm, wat ook resulteert in een frame dat ultrastijf en superlicht is. Schijfremtechnologie is geïntegreerd in de frameset met flat-mount remklauwen en steekassen voor optimale wielstijfheid en remprestaties. Voor professionele prestaties op de weg en het ultieme aerodynamische voordeel, geeft de Propel Advanced SL Disc jou een voorsprong op de rest.
Door middel van CFD en dynamische windtunneltesten optimaliseren ingenieurs elke buisvorm om superieure aerodynamische prestaties te leveren.
Ontworpen als een belangrijke prestatiefactor in de algehele frameset, bespaart de geïntegreerde zadelpen tot 45 gram in vergelijking met standaard composiet zadelpennen, terwijl de aerodynamica wordt verbeterd en de weg soepeler wordt.
Giant's professionele koolstofmateriaal wordt geweven in onze eigen composietfabriek met behulp van een gepatenteerde harsformule en onze meest geavanceerde engineering- en constructiemethoden, waaronder: continue vezeltechnologie, CNT-technologie en fusieproces.
De meest geavanceerde stuurbuistechnologie van Giant biedt een ongekende stuurprecisie. Extra grote balhoofdlagers (1 1/2 ”onder, 1 1/4” boven) en een taps toelopende stuurbuis zorgen voor superieure stijfheid aan de voorkant.
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 86 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
De geheel nieuwe interne kabelgeleiding verbergt de derailleur- en de remkabels tegen de luchtweerstand voor maximaal aerodynamisch voordeel en verbeterde esthetiek.
Het frame is ontworpen met flat-mount schrijfrem voor superieure remprestaties in alle weersomstandigheden en bij hogere snelheden.
De combinatie van het Contact SLR aero composiet stuur en de Contact SLR Aero composiet stuurpen is ontworpen om de algehele weerstand te verminderen en tegelijkertijd het gewicht te minimaliseren.